Co bys měl/a dodržovat

 Rozhodla jsem se přidat nějaké postřehy, které by vám v hubnutí mohly pomoct.

NEJSEM ŽÁDNÝ ODBORNÍK. VŠE CO JSEM NAPSALA JSOU VĚCI, KTERÉ JSEM NĚKDE POCHYTILA NEBO SAMA ZKUSILA APD. BUDU PROTO RÁDA ZA VAŠE PŘIPOMÍNKY A NÁZORY. 

1. Kalorický deficit

2. Pravidelný pohyb

3. Pravidelné cvičení

4. Pitný režim

5. Stravovací návyky

6. Spánek 

 



1. Kalorický deficit

    Jako první se zaměříme na kalorický deficit. Prakticky to znamená, že váš denní výdej je větší než denní příjem. Více kalorií vydáte než přijmete. Pokud chcete počítat kalorie stáhněte si aplikaci Kalorické Tabulky. Tam si můžete zapisovat, co jste za ten den jedli a sledovat tam váš příjem kalorií. Sledování spálených kalorií už je trochu těžší, ale stačí chytré hodinky. Moje mi spočítají klidové kalorie a denně i aktivní kalorie. Je totiž důležité uvědomit si, že i bez pohybu nějaké ty kalorie spálíme. Aktivní kalorie jsou jakoby "navíc". Je dobré vypočítat si kolik kalorií potřebuje vaše tělo minimálně na to, aby mohlo fugovat a přidat k tomu +- 300 kcal. To by měl být váš optimální denní příjem. Dopuručuji stránku: Kalkulačka bazálního metabolismu


    Pokud byste se rozhodli držet hladovku, dopuručuje se nanejvýš dva dny.


 2. Pravidelný pohyb

    Za druhé tu máme pravidelný pohyb. Počítá se do toho obyčejná chůze, běh, cyklistika atd. Stanovte si třeba váš denní cíl v krocích nebo kilometrech. Opět je dobré mít chytré hodinky. Osobně doporučuji 7 500 - 10 000 kroků za den. Více samozřejmě nevadí. Já si dala cíl min. 10 km denně, ale poslední dobou se mi to moc nedaří... Nejezdím na kole, ani neběhám, takže k tomu vám nic neřeknu, omlouvám se.


3. Pravidelné cvičení

    Pravidelné cvičení je jedna z nejtěžších věcí, protože je vždycky pohodlnější rozvalit se u televize na gauči, ale stojí to za to. Internet je plný skvělých workoutů ať už HIIT, nebo na zpěvnění svalů. Je dobré si nad to jeden den sednout a vybrat si ty, které vám nejvíce vyhovují. Vkládám odkaz na svého favorita - Ivan Rusakov - Youtube

    Dobré workouty jsem nalezla i na Pinterestu. Nemusíte cvičit úplně každý den a ani tři hodiny denně na to, aby jste spatřili výsledky. Dejte tomu čas.


 4. Pitný režim

    Za čtvrté pitný režim. Možná někomu přijde divné, že zmiňuji zrovna pitný režim, ale ve skutečnosti je to jedna z nejdůležitějších věcí. Během školního roku velmi často zapomínám pít a občas je to třeba jenom jeden hrnek čaje nebo sklenička vody. Doporučuji pít minimálně 2 litry tekutin. Ideálně zelený čaj a vodu. Káva také nevadí, ale pamatujte na to, že dehydratuje. Také není dobré ji sladit nebo dolévat mlékem.


5. Stravovací návyky

     Pátým bodem jsou stravovací návyky. Sama žádný jídelníček nemám, protože bych ho kvůli rodině stejně nemohla dodržovat, ale dám vám sem alespoň nějaké postřehy. Je dobré jíst pravidelně a nejlépe ve stejný čas. Doporučuje se pět jídel denně a to snídaně, svačina, oběd, svačina a večeře. Snídani byste neměli zanedbávat a nebojte se toho sníst více. Můj táta vždycky říkal, že je snídaně důležitější než oběd a není problém, když to bude větší porce než kterou si dáte k obědu. Ke svačině si dejte nějaké ovoce nebo oříšky. A večeři narozdíl od snídaně, velkou nemějte, abyste tělo na noc moc nezatěžovali. Lépe se vyspíte a máte větší šanci během noci hubnout.


6. Spánek

    Posledním a neméně důležitým bodem je spánek. K tomu už jen krátce. Doporučená doba spánku je od sedmi do devíti hodin. Důležité je zmínit, že když budete spát třeba jedenáct hodin, můžete být více unavení než po devíti hodinách. Zkuste nejíst minimálně dvě hodiny před spaním, tím odkazuji i na předchozí bod. Můžete si klidně stanovit čas po kterém už nebudete nic jíst (třeba i pít). Málo spánku potom zvyšuje rizika různých onemocnění atd. O tom radši moc psát nebudu, abych vám nesdělila nějaké úplné blbosti.



    

    Uvědomuji si, že jsem pravděpodobně na něco zapomněla, a tak mi to klidně napište do komentářů nebo na mail. Omlouvám se za případné pravopisné chyby nebo překlepy a doufám, že to někomu z vás pomůže.

 

Komentáře

  1. Zdravím jsem Terez můžete mi někdo napsat na FB Terezka Paldusová nebo IG Terezka_paldusova ? Chtěla bych se opět stát annou? 😇

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj, ráda bych takovou skupinu vytvořila v aplikaci Telegram. Je to schválně, jen pro tyto účely. Kdyby jste to chtěli zkusit, stačí sem, nebo na mail (napsaný na straně) napsat své uživatelské jméno. I pro mě je to novinka, ale chtěla bych to vyzkoušet. Kdyžtak bychom to poté změnili.

    OdpovědětVymazat
  3. Chci vás opět informovat. Na straně naleznete odkazy, mezi nimiž najdete i odkaz na tu skupinu, o které se zmiňujíi výše. Bude to rychlejší a jednodušší. Klidně ale můžete stále psát svá uživatelská jména. Záleží na vás.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. můžu se zeptat na jaké straně?

      Vymazat
    2. Na hlavní stránce uvidíš nahoře tři čárky, na ty klikneš a ukáže se ti strana. Pokud by jsi měla nadále problém, napiš mi své uživatelské jméno.

      Vymazat
    3. moc děkuju

      Vymazat
  4. ahoj mam problem dostat se do telegram skupiny jde to nejak vyresit?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, napiš mi přes mail, jestli ti to stále nejde

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Něco pro začátek